To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Kształtowanie drzewek - Wiąz i Carmona z Biedronki oraz Fikus-prosz o opinię.

stivd - 2010-03-06, 21:21
Temat postu: Wiąz i Carmona z Biedronki oraz Fikus-prosz o opinię.
Jestem początkującym hodowcą bonsai i proszę o opinię na temat tych drzewek. Dodatkowo reanimowałem 5 letniego Fikusa Beniamina w chwili obecnej nie mam pomysłu na jego ukształtowanie. A oto moje cuda Wiąz drobnolistny, Carmona i reanimowany Fikus.
viopola - 2010-03-07, 21:43

ja moje" biedronkowce" natychmiast przesadziłam w zwykłe wieksze doniczki, moim zdaniem wiąz sie o to bardzo prosi
stivd - 2010-03-08, 23:24

Właśnie też myślałem nad zmianą doniczki dla wiąza na większą owalną plus jakaś skałka lecz najpierw niech się zaaklimatyzuje. :-)
Anonymous - 2010-03-19, 10:19

Tomaszewski dostarcza te marketzai również do tesco, gdzie kilka lat temu kupiłem wiąz drobnolistny. Porażka maksymalna. Zrobiłem wszystko, co tylko było możliwe, żeby go wyratować - raz się obsypywał do absolutnego zera a raz pięknie rósł i wypuszczał ogromną ilość nowych listków. Koniec końców po dwóch latach z hakiem, mu się zmarło całkowicie.

Myślicie, że przesadzanie z donicy, w której sobie już żyje od dość dawna, jest dobrym pomysłem?

__Alien__ - 2010-03-19, 12:38

Jeśli ma już za długie korzenie, które na przykład wychodzą poprzez otwory drenażowe, to tak. Donica może też być za mała. Co roku młode drzewko trzeba wyjąć z donicy i przynajmniej przyciąć korzenie.
stivd - 2010-03-19, 18:05

Witam ponownie dzięki wielkie za cenne uwagi. Myślę, że okres aklimatyzacji ma już za sobą, ponieważ mój wiąz wypuszcz dużo liści i nie zrzuca żadnego. Problemem jest teraz kociak, któremu smakują te liście.
Anonymous - 2010-03-20, 13:54