To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Regulamin forum "Przyjaciół Bonsai" - REGULAMIN FORUM "PRZYJACIÓŁ BONSAI"

Olon - 2006-09-03, 01:20
Temat postu: REGULAMIN FORUM "PRZYJACIÓŁ BONSAI"
.
.
1. Postanowienia Ogólne


1.1 Tematyka forum
Forum “Przyjaciół Bonsai” jest poświęcone szeroko pojętej tematyce sztuki bonsai i dziedzinom pośrednio lub bezpośrednio związanym z tą sztuką.

1.2 Rola forum
Rolą forum “Przyjaciół Bonsai” jest zacieśnianie kontaktów i wymiana doświadczeń pomiędzy ludźmi zajmującymi się sztuką bonsai, a także krzewienie wiedzy w tej dziedzinie i obalanie błędnych poglądów i wyobrażeń na jej temat.

1.3 Cele, których forum nie realizuje
Forum “Przyjaciół Bonsai” nie jest oprogramowaniem służącym celom zarobkowym, uczestnictwo w nim jest bezpłatne, i nie może posłużyć jako forma kontaktu między stronami planującymi zawrzeć jakąkolwiek formę transakcji gotówkowej lub bezgotówkowej.


2. Definicje pojęć


2.1 Użytkownik forum
Użytkownikiem forum będziemy nazywać każdą osobę korzystającą w jakikolwiek sposób z forum.

2.2 Forumowicz
Forumowiczem będziemy nazywać zarejestrowanego użytkownika forum.

2.3 Gość
Gościem będziemy nazywać nie zarejestrowanego użytkownika forum.

2.4 Nick
Nickiem będziemy nazywać zwrot, po którym użytkownik forum będzie jednoznacznie rozpoznawany.

2.5 Dział
Działem będziemy nazywać wydzieloną graficznie, na stronie głównej forum, grupę kategorii. Przykładowe tytuły działów niniejszego forum to: “Witamy na forum”, “Kompendium wiedzy” itd.

2.6 Kategoria
Kategorią będziemy nazywać jeden z elementów zawierający się w obszarze jednego działu, a dotyczący wybranego zagadnienia lub grupy zagadnień związanych ze sztuką bonsai lub (w kilku przypadkach) z inną tematyką. Przykładowe tytuły kategorii to: “Pytania i odpowiedzi”, “Początki”, “Zimowanie drzewek”, “Poznajmy się” itd.

2.7 Wątek (temat)
Wątkiem będziemy nazywać osobną dyskusję w danej kategorii, prowadzoną przez grupę użytkowników forum, a dotyczącą zagadnienia poruszonego przez autora wątku.

2.8 Post
Postem będziemy nazywać pojedynczą, oddzieloną graficznie przez oprogramowanie forum, wypowiedź użytkownika forum wchodzącą w skład wątku.

2.9 Off topic
Określenie Off topic (lub inne jego formy potocznie używane) będziemy rozumieć jako zbyt duże odejście w prowadzonej dyskusji od zagadnienia będącego tematem wątku.

2.10 Wątek - przyklejony
Przyklejonym będziemy nazywać szczególny typ wątku, który zawsze znajduje się na jednej z czołowych pozycji na liście wątków, w obrębie danej kategorii. Jego usunięcie musi być poprzedzone podaniem przez administratora lub moderatora informacji wyjaśniającej, której zasady zamieszczania wyjaśnia niniejszy regulamin.

2.11 Wątek - ogłoszenie
Ogłoszeniem będziemy nazywać szczególny rodzaj wątku, który zawsze znajduje się na jednej z czołowych pozycji na liście wątków, w obrębie danej kategorii. Moment Usunięcia ogłoszenia leży w dyspozycji administratora lub moderatora, i nie musi on o tym informować użytkowników forum.

2.12 Wątek - zablokowany
Zablokowanym będziemy nazywać wątek, w którym nie można już dopisywać nowych postów. Jego zablokowanie musi być poprzedzone podaniem przez administratora lub moderatora informacji wyjaśniającej, której zasady zamieszczania wyjaśnia niniejszy regulamin.

2.13 PW
Oznaczeniem PW będziemy określać osobistą skrzynkę forumowicza, służącą do wysylania i odbioru prywatnych wiadomości, umieszczoną na koncie każdego forumowicza.


3. Warunki uczestnictwa


3.1 Kandydaci na użytkowników forum "Przyjaciół Bonsai"
Użytkowniekiem forum może zostać każda osoba, w dowolnym wieku i o dowolnej płci, wykazująca zainteresowanie sztuka bonsai, pragnąca poszerzyć swoją wiedzę na temat tej pięknej sztuki lub podzielić się z innymi wiedzą już zdobytą oraz akceptująca wszystkie postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie.

3.2 Usuwanie kont użytkowników nieaktywnych
Obowiązkiem użytkownika posiadającego konto jest logowanie sie na forum przynajmniej raz w roku. Jest to warunek, który należy spełniać aby konto pozostawało aktywne. Jesli od czasu ostatniego logowania uzytkownika na swoje konto minął przynajmniej rok, wówczas moderatorzy uznają takie konto za porzucone, czego rezultatem będzie jego usunięcie.


4. Rejestracja


4.1 Zgoda na pkt 3.1
Rejestracja może być dokonana jeśli osoba chcąca się zarejestrować przeczytała punkt 3.1 regulaminu i zgadza się z podanymi warunkami uczestnictwa.

4.2 Dane
Osoba chcąca się zarejestrować powinna być świadoma faktu, że zostanie poproszona o obowiązkowe podanie kilku danych. Dane obowiązkowe to: e-mail, ogólna lokalizacja (nazwa miasta lub wsi), płeć, data urodzenia. Inne dane możliwe do umieszczenia w formularzu rejestracyjnym są dobrowolne.

4.3 Nick
Osoba chcąca się zarejestrować powinna rzetelnie przemyśleć nazwę nick’a jaki poda podczas rejestracji. Podany nick będzie jej towarzyszył przez cały okres uczestnictwa w forum. Nick nie powinien być zbyt długi, ani zbyt skomplikowany ponieważ utrudni późniejszy proces logowania.

4.4 Hasło
Podczas rejestracji należy podać hasło, przy pomocy którego będzie można logować się na swoje konto. Hasło powinno być inne niż nick, proste do zapamiętania przez osobę rejestrująca się, uważnie wpisywane (w haśle ważne są duże i małe litery)


5. Ochrona danych, prywatność


5.1 Ochrona danych umieszczonych na osobistych kontach uzytkowników
Admistratorzy zobowiazuja sie nie udostepniać danych osobowych użytkowników, podanych w procesie rejestracji i traktowanych jako informacje poufne, osobom postronnym i instytucjom nie upoważnionym ustawowo. Jednocześnie administratorzy dołożą wszelkich starań mających na celu ochronę tych danych, jednak nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ich udostępnienie w wyniku ataków i włamań hakerskich.


6. Zasady uczestnictwa


6.1 Kultura
“Cokolwiek piszesz lub robisz – rób to z klasą” – to główna zasada forum “Przyjaciół Bonsai”. Aktywny użytkownik forum powinien zadbać o swój własny styl, którego nieodłącznymi atutami powinny być: chęć niesienia pomocy innym, kultura i szacunek dla innych użytkowników forum, tolerancja i cierpliwość ( szczególnie dotyczy to kontaktów z niedoświadczonymi użytkownikami forum ), unikanie sytuacji konfliktowych i preferowanie zachowań cechujących się łagodnością wypowiedzi.

6.2 Jeśli wiesz – pomóż
Użytkownik forum “Przyjaciół bonsai” nie powinien ograniczać się jedynie do zadawania pytań i czerpania korzyści z uzyskanych odpowiedzi. Powinna tutaj włączać się zasada: “Pomogli Tobie. Teraz Ty pomóż innym.” Jeśli więc nabierający doświadczenia użytkownik forum trafi na pytanie, na które zna odpowiedź, powinien również poświęcić chwilę na jej udzielenie.

6.3 Jeden wątek – jedno zagadnienie
Użytkownik forum powinien ograniczyć się w jednym wątku do jednego wąskiego zagadnienia. Należy również sprawdzić przed napisaniem nowego wątku czy takie samo zagadnienie nie było wcześniej poruszane i nie istnieją już na nie satysfakcjonujące odpowiedzi.

6.4 Precyzyjnie sformułowany tytuł
Zadaniem użytkownika forum jest takie sformułowanie tytułu wątku, aby ten krótko ale jednoznacznie określił konkretny problem/zagadnienie jakiego dotyczy wątek.

6.5 “Podczepianie” się pod istniejące wątki
Jeśli użytkownik forum występuje jako pytający, a znalazł wątek poruszający interesujący go problem, jednak nie znalazł tam wyczerpującej informacji , to ma prawo do zadania w tym wątku dodatkowego pytania (pytań) rozszerzającego temat w ten sposób, aby uzyskać dokładniejszą odpowiedź.

6.6 Zdjęcia w postach
Użytkownik forum powinien mieć świadomość faktu, że w niektórych kategoriach stworzenie wątku i nie umieszczenie w nim zdjęć mija się z celem. W szczególności dotyczy to kategorii: “Natura najlepszym nauczycielem”, “Kształtowanie drzewek”, “Historie naszych drzewek”. Należy o tym jednak pamiętać zawsze, gdy do udzielenia jakiejkolwiek rzetelnej odpowiedzi niezbędne jest zobaczenie rośliny (identyfikacja, choroby, szkodniki, itp.)


7. Obowiązki użytkownika forum


7.1 Rzetelne informacje
Użytkownik forum ma obowiązek przekazywania informacji prawdziwych lub takich, które w dobrej wierze uważa za prawdziwe. W tym drugim przypadku należy to wyraźnie zaznaczyć w tekście.

7.2 Zrozumiały tekst
Użytkownik forum ma obowiązek starannego zredagowania swojej wypowiedzi (lub zapytania) tak aby była ona zrozumiała dla innych użytkowników forum i spełniała podstawowe normy językowe.

7.3 Styl i błędy
Użytkownik forum ma obowiązek zadbać o ogólny styl wypowiedzi i jej poprawność ortograficzną. Nie powinien pisać jednym ciągiem, unikając kropek, przerw między wyrazami i dużych liter.

7.4 Dopasowanie wątku do kategorii
Użytkownik forum ma obowiązek umieszczenia tworzonego wątku we właściwej dla niego kategorii tematycznej. W przypadkach wątpliwych należy przed założeniem wątku zwrócić się z pytaniem do któregoś z moderatorów.

7.5 Ogłoszenia, powiadomienia na PW i na e-mail
Użytkownik forum ma obowiązek uważnego czytania ogłoszeń pojawiających się w poszczególnych kategoriach , a także (jeśli jest forumowiczem) sprawdzania swojej skrzynki PW oraz poczty e-mail przy okazji każdej wizyty na forum. Pozwoli to uniknąć nieporozumień wynikających z niewiedzy o zachodzących na forum zmianach.


8. Funkcje, obowiązki i ograniczenia administratorów i moderatorów


8.1 Funkcje i obowiązki administratorów (czy też: ADMIN’ów)
Zapewnienie poprawności działania oprogramowania forum, kontrola ustawień, obsługa konta serwera, dbałość o zabezpieczenia sieciowe, kontrola limitu transferów, dbałość o stronę graficzną forum, wprowadzanie ustalonych zmian w wyglądzie forum, dodawanie lub blokowanie opcji, ustawianie blokad i zezwoleń, tworzenie grup, kontrola kont użytkowników, usuwanie użytkowników, blokowanie użytkowników, funkcje moderatora.

8.2 Funkcje i obowiązki moderatorów (czy też: MOD’ów )
Utrzymywanie porządku na forum, kontrola wątków i postów ze względu na ich tematykę, treść oraz udostępnione materiały, reagowanie na łamanie zasad regulaminu poprzez podejmowanie odpowiednich działań lub/i informowanie o tym użytkowników forum. Moderatorzy maja prawo do edycji postów lub ich tytułów, a także do ich usuwania jeśli uznają, że post narusza zasady przyjęte w regulaminie.

8.3 Ograniczenia dla administratorów i moderatorów
Administratorom i moderatorom nie wolno:
a) - edytować treści postów użytkowników forum do tego stopnia by zmieniać tym samym sens wypowiedzi lub przekręcać zawartą w niej informacjię
b) - podszywać się pod innych forumowiczów
c) - zmieniac danych w profilach forumowiczów bez ich zgody lub prośby
d) - zmieniać haseł dostępowych do kont forumowiczów bez wyraźnego ich życzenia
e) - wykonywać innych czynności przewidzianych w punkcie 8, w sposób niezgodny z ustalonymi w regulaminie procedurami


9. Zakazy


9.1 Szacunek dla innych użytkowników forum
Zabrania się publicznego szydzenia, wyśmiewania, obrażania i ubliżania dowolnym osobom.

9.2 Zachowanie na forum
Zabrania się zachowań agresywnych i zaczepnych w stosunku do innych użytkowników forum.

9.3 Rejestracja wielokrotna
Zabrania się rejestracji wielokrotnej, tzn. że każdy użytkownik forum ma prawo do posiadania jednego i tylko jednego konta. Odstępstwa od niniejszego punktu są możliwe tylko za zgodą administratora forum i jedynie w wyjątkowych sytuacjach.

9.4 Treści i materiały zabronione
Zabrania się umieszczania w treści postów:
a) - reklam, linków do reklam lub innych materiałów promocyjnych, ofert handlowych, cenników lub innych form przekazu służących działalności zarobkowej
B) - treści i materiałów wywrotowych i rasistowskich oraz związanych z innymi ugrupowaniami i ruchami o charakterze skrajnym lub - noszącym znamiona fanatyzmu
c) - treści religijnych lub nawołujących w jakikolwiek sposób do zmiany przynależności religijnej
d) - treści i materiałów obscenicznych, pornograficznych i erotycznych
e) - treści i materiałów drastycznych, ukazujących śmierć, cierpienie, okrucieństwo itp.
f) - treści i materiałów wulgarnych, oraz używania słów niecenzuralnych lub ich skrótów
g) - treści poruszających tematykę narkotyków lub innych środków o podobnym działaniu

9.5 Ingerencja w tekst MODA/ADMINA dołączony do postu
Kategorycznie zabrania się ingerencji w treść tekstu dołączonego do postu przez ADMINÓW/MODÓW. Wyjątkiem jest tutaj sytuacja, w której ADMIN/MOD prosi w treści tekstu o jego usunięcie przez autora postu, po zastosowaniu się do zawartych w tym tekście poleceń.


10. Konsekwencje naruszenia zasad ujętych w regulaminie


10.1 Usunięcie postu bez ostrzeżenia
Jest następstwem: złamania punktów 9.1, 9.2, 9.4 dotyczących umieszczania w postach niedozwolonych treści lub materiałów, niewłaściwego zastosowania pkt 6.5 dotyczącego podczepiania się pod istniejące wątki. Post przesuwany jest bez ostrzeżenia, do kategorii "Śmietnik", a moderator lub administrator umieszcza w nim uzasadnienie swojego postępowania. Jeżeli post jest pierwszym w wątku, usuwany jest cały wątek.

10.2 Usunięcie wątku bez ostrzeżenia
Wątek z pytaniem zostaje usunięty bez ostrzeżenia w przypadkach gdy pozostaje bez odpowiedzi lub gdy jedyną odpowiedzią jest podanie linku do innego wątku, artykułu na forum. W pierwszym przypadku wątek zostaje przesunięty do kategorii "Śmietnik" i skasowany po upływie minimum 20 dni od daty jego utworzenia, a w drugim - po upływie minimum 10 dni od daty jego utworzenia. W pierwszym poście usuwanego wątku moderator lub administrator umieszcza informację: "Wątek bez odpowiedzi, patrz pkt 10.2 regulaminu" lub "Wątek z linkiem, patrz pkt 10.2 regulaminu". Bez ostrzeżenia mogą być również usuwane wątki łamiące pkt 6.3, czyli zasadę ograniczania się w jednym wątku do konkretnego zagadnienia lub nie zadawania pytań, na które odpowiedzi niejednokrotnie juz padły.

10.3 Usunięcie postu z ostrzeżeniem
Dotyczy naruszenia jednego z następujących punktów : 6.6 – dotyczący obowiązkowego umieszczania zdjęć w wybranych kategoriach i sytuacjach, 7.1 – dotyczący podawania prawdziwych informacji, 7.2 i 7.3 - dotyczących starannego zredagowania postu i dbałości o jego poprawność ortograficzną i stylistyczną. W takich sytuacjach MOD umieszcza ostrzeżenie wewnątrz problematycznego postu i wskazuje jakie zmiany należy poczynić oraz ustala ostateczny termin dokonania zmian. Nie zastosowanie się autora postu do zaleceń MOD’a powoduje przesunięcie postu do kategorii "Śmietnik" i tym samym jego usunięcie. Jeżeli post jest pierwszym w wątku, usuwany jest cały wątek.

10.4 Przesunięcie wątku
Jest następstwem nie spełnienia zasady z punktu 7.4, opisującego kwestię dopasowania tematyki wątku do właściwej kategorii. Wątek zostaje przesunięty do właściwej kategorii bez ostrzeżenia, jednak autor (za wyjątkiem gości) zostaje o tym powiadomiony na PW

10.5 Edycja zawartości postu
Ma zastosowanie w przypadku naruszania zasad z punktów: 7.2 – dotyczącego starannego zredagowania wypowiedzi oraz 7.3 – dotyczącego stylu wypowiedzi i poprawności ortograficznej tekstu. W zależności od sytuacji: użytkownik forum może zostać poproszony przez MOD’a o powtórne sprawdzenie tekstu i wniesienie poprawek lub post może zostać poprawiony przez MOD’a.

10.6 Edycja tytułu wątku
Dotyczy naruszenia punktu 6.4, dotyczącego precyzyjnego formułowania tytułu wątku. MOD edytuje tytuł wątku i powiadamia o tym fakcie autora na PW podając tytuły: przed i po edycji.

10.7 Informacja dołączona do postu
MOD ma prawo do umieszczenia informacji w dowolnym poście, jeśli uzna, że uzupełni ona w jakimś sensie wypowiedź, wyjaśni zastosowane zwroty czy też skłoni do głębszego zastanowienia się nad zagadnieniem. Może to również uczynić w sytuacjach wymagających z różnych względów zwrócenia uwagi autorowi postu.

10.8 Zachowania podlegające karom
Moderatorzy maja prawo do zastosowania odpowiednich restrykcji i kar, w obliczu zachowań ewidentnych i działających na szkodę forum. Dotyczy to min. złamania pkt 9.5 , a także braku pozytywnej reakcji forumowicza na apele modów i adminów o dostosowanie się do regulaminu. Kary będą przyznawane po przyjęciu werdyktu grupy roboczej forum i adekwatne do konkretnej sytuacji.

10.9 Blokowanie wątku
Stosowane jest w wyjątkowych sytuacjach, kiedy wątek ma niezaprzeczalną wartość informacyjną jednak dalsza dyskusja w nim nie miałaby uzasadnienia lub prowadziłaby do bezwartościowych sporów.

10.10 Usunięcie forumowicza
Usunięcie forumowicza jest rozpatrywane zawsze indywidualnie. Podstawowym kryterium jest notoryczne łamanie regulaminu, pomimo ostrzeżeń i działań administratorów i/lub moderatorów w stosunku do forumowicza. Usunięcie forumowicza jest podejmowane większością głosów poprzez grupę roboczą forum, w której skład wchodzą wszyscy administratorzy oraz moderatorzy. Przed usunięciem konta forumowicza, zostaje on najpierw o tym procesie poinformowany.


11. Prawa autorskie


11.1 Wykorzystywanie obcych teści i materiałów
Umieszczanie wszelkich treści i materiałów pochodzących z innych źródeł podlega ustawie o ochronie praw autorskich.Odpowiedzialność za ich nieprawne wykorzystanie ponosi wyłącznie autor. Jednoczesnie administratorzy nie biorą odpowiedzialności za nieprawne użycie przez użytkowników treści podlegających ochronie praw autorskich.


12. Odpowiedzialność


12.1 Odpowiedzialność użytkowników forum
Odpowiedziałność za publikowane treści ponosi w całości wyłącznie ich autor.

12.2 Odpowiedzialność moderatorów i administratorów
Administartorzy i moderatorzy forum nie biorą odpowiedzialności za szkody moralne lub materialne wynikające z funcjonowania forum. Jednocześnie administratorzy informują, że dołożą wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego i zgodnego z ogólnie przyjetymi zasadami wykorzystania i działania forum.


13. Postanowienia końcowe


13.1 Rozwiązywanie sporów
We wszystkich sytuacjach spornych, których nie obejmuje niniejszy regulamin, zostaje zwołane spotkanie grupy roboczej forum i przeprowadzona dyskusja problemu. Rozwiązanie problemu musi zostać przyjęte większością głosów, w której to większości znajduje się administrator forum i strony “Przyjaciele Bonsai”. W przeciwnym przypadku problem musi być dyskutowany aż do momentu osiągnięcia wymaganej większości.

13.2 Zmiany w regulaminie
Administracja forum zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie. O wszelkich zmianach regulaminu administrator zobowiązuje się niezwłocznie powiadamiać wszystkich forumowiczów. Powiadomienie zostaje umieszczone w wątku "Zmiany w regulaminie i na forum", umieszczonym w kategorii "Sprawy forum Przyjaciół Bonsai". Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group