To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

Zimowanie drzewek - Wiosenne przebudzenie 2013

malutka - 2013-02-27, 20:11
Temat postu: Wiosenne przebudzenie 2013
Witam,

Jestem osobą początkującą i chcialam w tym temacie prosić rónież świeżaków, abyśćie pisali kiedy Wasze roślini zaczną się "budzić". Może jakieś pierwsze zdjęcia i krótkie opisy jak udało się przeżyć tą pierwszą zimę- bo nie powiem miałam czasami lekki stres :shock: , że coś się nie uda;] Zapraszam ;]

MrKawaki - 2013-03-29, 12:50

Witam ja też jestem osobą początkującą i chciałbym spytac ile wasze drzewka się wybudzają po zimowaniu ?
armin - 2013-03-29, 15:19

Sprecyzuj o co chodzi z tym "ile".
malutka - zależy o jakie rośliny chodzi. Nasze rodzime jeszcze u mnie śpią, ale np. granatowce dwa miesiące temu wniosłem z piwnicy do domu i od razu się zazieleniły. Wyraźnie też widać objawy przebudzenia (świeże przyrosty) u tych "śpiących w zieleni". Ruszyły fikusy, mandarynki, karmony, karambole i inne zimujące w mieszkaniu.

peper50 - 2013-03-29, 16:46

Żeby rośliny ruszyły po zimie niezbędne jest wystąpienie wielu czynników takich jak temperatura, ilość światła i wiele innych. Wiosna astronomiczna nic nie znaczy dla naszych roślin. Rośliny dobrze zimowane same się wybudzą gdy przyjdzie na to czas. Myślę, że jeszcze 2-3 tygodnie i coś zacznie się dziać.

Pozdrawiam.

Jacek Grzelak - 2013-03-30, 13:02

normalny termin wybudzania roślin na zewnątrz to końcówka kwietnia i pierwsze dni maja , zaś w mieszkaniu wybudzanie roślin uzależnione jest przede wszystkim od natężenia światła , tak więc w roku ubiegłym gdy styczeń był słoneczny to już w jego połowie fikusy ostro się zagęściły , natomiast w tym roku pochmurna aura na zewnątrz sprawiła że ten cykl rozpoczął się dopiero w drugiej połowie lutego (przynajmniej u mnie )