Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dąb pozyskany z natury
Autor Wiadomość
Ronin 
Maciek Krawczyk

Pomógł: 62 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lut 2008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-22, 23:20   Dąb pozyskany z natury

Witam. Mam zapytanie odnośnie dębu jaki wczoraj pozyskałem z natury. Od 1,5 roku na oku miałem skarłowaciały okaz dębu szypułkowego i postanowiłem, że nadszedł czas na jego przemeldowanie. Nie mam doświadczenia z dębami dlatego nasunęły mi się pewne pytania. Otóż. Dęby posiadają bardzo silny korzeń pionowy. Mój okaz ma ok 60 cm. wysokości i nasadę pnia średnicy 5-6 cm. Na głębokości ok. 20 cm ziemia dosyć piaszczysta przeszła w glinę . dokopałem się na głębokość ok. 40 cm. i w tym miejscy odciąłem korzeń. Poza tym pionowym korzeniem dąb ten ma korzeń poziomy wyrastający poniżej nasady pnia, średnicy podobnej do pionowego. Pytanie moje dotyczy owego pionowego korzenia. Do jakiej długości go skrócić (oczywiście jeśli w ogóle go skrócić) oraz w jakiej ziemi posadzić świeżo wykopany dąb. Celowo opisałem rodzaj podłoża w jakim się znajdował. Czy zastosować mieszankę, którą opracował John Yoshio Naka czyli Z1/ T1 / Pg1 / Ps1, czy raczej posadzić go w pierwotnej glebie? Postaram się na dniach wstawić zdjęcie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Ronin 2008-02-23, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawel18 
Paweł Głowiak


Pomógł: 135 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2007
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2008-02-23, 14:29