Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brzoza przy torach
Autor Wiadomość
Muezzi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-24, 14:15   Brzoza przy torach

Witam, piszę tutaj pierwszy raz, do tej pory tylko się zaczytywałam;>
Dzisiaj na spacerze z psem spotkałam małą siewkę, wydała mi się bardzo zgrabna. Jestem początkująca i nie wiem czy jest sens się na nią nastawiać. Chciałabym ją najpierw przesadzić do ogrodu, żeby nabrała trochę grubości i zagęściła się. Z tego co wiem jest jednak późno na pozyskiwanie brzozy - problemem jest to, że może zostać skoszona, widziałam jak ostatnio ogarniają teren przy torach i pozbywają się siewek. Warto coś zdziałać? Pozdrawiam.
 
 
EnDiK 
Rafał Andrys


Pomógł: 24 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2008
Skąd: Piaski Woj.Lubelskie
Wysłany: 2009-05-24, 20:49   

Na przesadzanie faktycznie za późno. Jeśli masz jakiegoś faceta pod ręką to możesz z nim ją wykopać z całą ziemią, która otacza korzenie tak aby ich nie naruszyć. I posadzić ją do ogrodu z przycięciem zieleni. Jest to nieco ryzykowne ale zawsze to jakac próba ratunku brzózki. Pozdrawiam :roll:
 
 
 
Muezzi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-24, 22:05   

Nie wiem sama, nie chciałabym jej zniszczyć. Może będę jej po prostu na razie pilnować i na początku marca się za nią wezmę, a teraz nabędę jakąś grubą w szkółce. Ta jest cienka, ale wygląda na taką, która ma kawał korzenia, więc może być ciężko ze zgarnięciem jej z wielkim okładem ziemi.
 
 
EnDiK 
Rafał Andrys


Pomógł: 24 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2008
Skąd: Piaski Woj.Lubelskie
Wysłany: 2009-05-24, 22:14   

Jeśli możesz otrzymać dobry materiał ze szkółki to świetnie. Tej brzozy nie ma co żałować. ;-)
 
 
 
Muezzi
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-24, 22:54