Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Modrzew młody - radykalne cięcie
Autor Wiadomość
wizja 
Norbert


Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 19 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-22, 19:02   Modrzew młody - radykalne cięcie

Witam,

dziś wygrzebałem u ogrodnika takiego oto młodego modrzewia (razem z metasekwoją - osobny wątek). Wiem, że nie jest to mistrzostwo świata, ale cóż. Jako, że jestem bardzo początkujący, to wydawało mi się, że ze względu na wiele gałęzi od samego dołu mógłbym z niego wyprowadzić ładne drzewko - myślę o stylu chokkan.

Całość ma 110cm, a zaznaczone planowane cięcie jest na wysokości ~46cm. Średnica pnia u nasady to 2,5cm. Czy dobrze kombinuję z miejscem skrócenia całości? Serdecznie proszę o sugestię wyboru gałęzi do zostawienia i wszelkie inne uwagi :)

Dziękuję i pozdrawiam!
 
 
 
pin54
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-22, 21:52   

Ja tak trochę z innej beczki ... w jaki sposób byś go nie przyciął to wklej zdjęcie po kilku miesiącach i opisz. Od kilku dni sam szukam info na temat modrzewi i nie jest wesoło, a często jest tak, że ktoś zada pytanie, dostanie odpowiedź, a potem i tak nie wiadomo czy zadziałało czy nie (tu nie tylko o modrzewiach piszę).
Podobno bardzo dobrze reaguje na cięcie, może nie aż tak jak liściaki ale potrafi wybijać z pnia i można śmiało go przyciąć nawet na 15 cm - jak by co nie biorę za to odpowiedzialności bo empirycznie jeszcze nie sprawdziłem :p (jeden będzie jutro ciachnięty, dam znać za kilka miesięcy). Z nowego pędu kształtujesz wierzchołek, potem znowu go przycinasz i tak w kółko przez kilka/naście lat aż uzyskasz drzewko kilkadziesiąt cm wysokości równo zwężające się ku górze z cieniutkim szczytem.
 
 
wizja 
Norbert


Pomógł: 1 raz
Wiek: 47