Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zimowanie w domu
Autor Wiadomość
angelika
Gość
Wysłany: 2006-10-08, 19:07   zimowanie w domu

witam !

Jestem początkującą bonsai'stką:) mojego wiąza drobnolistnego mam od lipca. Drzewko zaczęło już powoli zrzucać liście. Mój problem jest w tym, że nie wiem jak go mam przezimować bo - - - - >

1. mieszkam w kawalerce - czyli 1 pokój i grzejnik
2. nie mam balkonu.

prosze o pomoc

pozdrawiam
 
 
Qbik
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-08, 19:33   

Nie chce mi się powtarzać po raz 1000-ny. Na temat zimowania wiązów jest chyba na tym forum najwięcej założonych postów. Nie da się nic więcej wymyśleć ponadto co zostało już napisane. Proszę korzystać z wyszukiwarki. :prosze:
 
 
Olon 
Olek Ochlak


Pomógł: 17 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2006-10-08, 20:38   

To prawda.
Angeliko, trochę inwencji. Trzeba wpisać w wyszukiwarkę wiąz, wiąza, zimować, zimowanie itp i znajdziesz wiele na ten temat.

O "kawalerce bez balkonu" też juz dyskutowaliśmy. Bęzdziesz zmuszona do wykonania zaokiennego stanowiska, gdzie wystawisz wiąza. On z kolei musi tam być osłonięty od silnych wiatrów i mroźnych podmuchów, a dodatkowo trzeba ocieplic donicę aby silnie nie przemarzały korzenie. To wymaga nieco pracy ręcznej i pomysłowości więc doradziłbym Ci może poprosić jakaś znajomą "złota rączkę" o pomoc w wykonaniu. Musisz jednak najpierw wymyślic jak to konkretnie ma wyglądać za tym oknem i czym docieplisz (styropian, słoma, kora, a może połączenie tych trzech lub jeszcze czegoś...)