Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nasiona
Autor Wiadomość
komorov
[Usunięty]

  Wysłany: 2013-05-25, 16:35   Nasiona

Hej,
na forum jestem nowy więc może najpierw się przywitam: jestem Łukasz, mam 17 lat i zaczynam dopiero swoją przygodę z bonsai. Poza tym w wolnych chwilach jestem uczniem LO - Władka IV w Warszawie i organistą.

A teraz przechodząc do rzeczy: nasiona. Kupiłem nasiona i w sumie nie do końca wiem jak ich użyć. Wiem, że muszę je stratyfikować i nawet mniej więcej ogarniam jak. Chciałem się po pierwsze spytać ile nasion powinienem zasadzić już po stratyfikacji do "doniczki właściwej" oraz prosić o jakieś ewentualne dodatkowe podpowiedzi.

Z góry dzięki za pomoc laikowi :->
 
 
lukipela 
Paweł F.

Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: lublin
Wysłany: 2013-05-25, 18:59   Re: Nasiona

Witaj.
Fajnie że zainteresowałeś się bonsai, ale zaczynanie od nasion to raczej kiepski pomysł. Pomijając że nasiona ktore kupujesz (np na allegro) bardzo często są stare i mają bardzo obniżoną zdolność kielkowania, to nawet jeśli wzejdą, potrzeba wieeeelu lat żeby roślina zaczęła choć przypominać bonsai. Oczywiście możesz próbować, ale podejrzewam że tylko się zniechęcisz.
komorov napisał/a:
Chciałem się po pierwsze spytać ile nasion powinienem zasadzić już po stratyfikacji do "doniczki właściwej"

Do właściwej doniczki (o ile dobrze rozumiem masz namyśli doniczkę do bonsai), będziesz miał co przesadzać za kilka (-naście) lat, więc spokojnie. A co do ilości, to wysiej jak najwięcej, gdyż tak jak pisałem wcześniej różnie bywa z kiełkowaniem.
I uzbrój się w cierpliwość.