Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa drzewka - proszę o identyfikację i wskazówki.
Autor Wiadomość
arczi79 

Dołączył: 17 Cze 2013
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-17, 21:17   Dwa drzewka - proszę o identyfikację i wskazówki.

Witam.

Od dawna podobały mi się drzewka bonsai... i ostatnio wraz ze zmianą mieszkania pojawiła się możliwość zakupu takich drzewek. Niestety okazało się że w Rzeszowie jak na złość pogrom w tym temacie... objechałem wszystkie sklepy typu Castorama i znane mi kwiaciarnie i jedyne drzewka jakie znalazłem (praktycznie rzutem na taśmę) - to te dwa poniższe....

Oczywiście jeszcze jestem kompletne zielony w temacie bonsai (na razie tylko czytam, czytam, czytam...) - więc na początek prosiłbym o identyfikacje poniższych drzewek:

1. Wiąz drobnolistny?









2. Sagarethia? (Tak było na dołączonej kartce)





Dodatkowo mam kilka pytań odnośnie tych drzewek:
- drzewko nr. 2 kupione w Auchon - niektóre liście podeschnięte, żółte opadły w doniczce i nie widzę nowych na drzewku (kilka żółtych w koronie przyjechało z Auchan), wysokość drzewka od pozimu ziemi to 17cm, grubość pieńka to jakieś 2cm., widać trochę niechlujne cięcie (niektóre listki widać przecięte w połowie). Na razie drzewko stoi na zachodnim parapecie, staram się w większe upały przestawiać je w głąb pokoju i podlewam raz dziennie. Da radę to drzewko przetrwać? Po zdjęciach widać jakieś większe problemy?