Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jałowiec skalny "blue arrow" - jak uformować. Pomy
Autor Wiadomość
filipeusz 

Dołączył: 12 Gru 2016
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-12, 22:52   Jałowiec skalny "blue arrow" - jak uformować. Pomy

Cześć wszystkim. To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość ;) Bonsai interesowałem się od dawna, jednak nie mam zbyt dużego doświadczenia. Rok lub dwa lata temu kupiłem jałowca. Miałem na niego jakiś pomysł, przyciąłem go, powyginałem i od tamtego czasu stał sobie i rósł. Teraz chciałbym go jakoś lepiej uformować i na wiosnę przesadzić go do innej doniczki. Mam jednak do Was parę pytań.

Przede wszystkim co o nim sądzicie? Macie jakieś pomysły jak go formować?
Może skierować dolną gałąź do dołu, a z górnej zrobić koronę?

Z której strony zrobić "front"?

Czy przesadzać go już na wiosnę do mniejszej doniczki, czy dać mu jeszcze "przybrać na masie".

Nebari. Odsłonić mu już korzenie, mimo tego że te górne są malutkie, czy może poczekać aż podrosną?

Niestety nie umiem dodać zdjęć do posta, więc dołączam link do dropboxa: https://www.dropbox.com/s...jHp5m6G2Aa?dl=0
 
 
MaciekMM 
Administrator


Pomógł: 38 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-12-14, 11:46   

filipeusz napisał/a:
Cześć wszystkim.

Witamy.
filipeusz napisał/a:
To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość

Postaramy się :-)
filipeusz napisał/a:
Rok lub dwa lata temu kupiłem jałowca. Miałem na niego jakiś pomysł, przyciąłem go, powyginałem i od tamtego czasu stał sobie i rósł.

Dla tak młodej rośliny rok czy dwa to ogrom czasu.